نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

بازی قهرمانی در کنار شهربازی| پرسولیس قهرمان شد!

  • کد خبر: ۱۱۳۵۴۰
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
بازی قهرمانی در کنار شهربازی| پرسولیس قهرمان شد!
پرسپولیس فاتح نخستین رقابت باشگاهی فوتبال بانوان مشهد شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ نخستین تورنمنت باشگاهی فوتبال بانوان مشهد با قهرمانی باشگاه پرسپولیس در زمین چمن بانوان بوستان ملت به پایان رسید.
عصر یکی از روز‌های پایانی خردادماه، بوستان ملت مشهد شلوغ‌ترین ساعات خود را پشت‌سر می‌گذاشت؛ در میان هیاهوی زیاد شهربازی ملت، در حاشیه سرسبز بوستان ملت، از یک در ورودی عبور می‌کنیم و وارد فضای متفاوتی می‌شویم. سایت ویژه بانوان در یک بعدازظهر گرم میزبان بانوان زیادی است. در دوم، اما ما را به یک زمین چمن بزرگ با سکو‌هایی برای تماشاچیان هدایت می‌کند. بازی رده‌بندی به‌تازگی تمام شده است و حالا فینالیست‌ها در میانه میدان درحال گرم‌کردن خود هستند. اولین نکته زمین سرسبز و پر از گل‌های سفید و ریز است که توجه را به خود جلب می‌کند و سکو‌های پرشور و شلوغ نیز از یک فینال داغ خبر می‌داد.

تماشای فوتبال با چای و قند

روی سکو‌های تماشاچیان تعداد زیادی از بازیکنان باشگاه رضوان حضور داشتند، بازیکنانی که در بازی یکی‌دو ساعت قبل در رده‌بندی به میدان رفته بودند و رضوان ب توانست هم‌باشگاهی‌اش یعنی رضوان الف را ۳ بر ۱ شکست دهد و روی سکوی سومی بایستد. بازی فینال با کمی تأخیر آغاز شد. با گذشت زمان تماشاگران بیشتری به سکو‌ها اضافه می‌شدند. صدای شیپور و طبل با هیاهوی دختران ترکیب شده و در گوشه دیگری از سکو‌ها بساط چای فلاسکی به‌پا بود و فنجان‌های چای و قندان ردوبدل می‌شدند. موضوع دیگر عکس‌گرفتن با ملی‌پوش تیم رضوان بود. فاطمه سرورزاده، ملی‌پوش فوتبال نوجوانان و جوانان که برای رضوان به میدان رفته بود، در حین برگزاری فینال به درخواست دختران نوجوان و علاقه‌مند به فوتبال با آن‌ها در کنار زمین عکس یادگاری می‌گرفت.

تماشاگران ویژه

عده‌ای از بانوان نیز که هر روز برای پیاده‌روی و دویدن به زمین چمن بوستان ملت می‌آمدند، در پیست دور چمن شروع به دویدن و راه‌رفتن کردند، اما این کار فقط برای چند دقیقه ادامه داشت و به‌دلیل برگزاری مسابقه متوقف شد. در اطراف پیست، اما برخی بانوان با دختران کوچک خود بساط پیک‌نیک را به‌پا کرده بودند و احتمالا برای اولین‌بار یک مسابقه فوتبال را از نزدیک تماشا می‌کردند.

بازی فینال همچنان بدون گل بین دختران قرمزپوش و آبی‌پوش پرسپولیس و سایپا ادامه داشت و چهره‌هایی مانند سهیلا جعفری سرمربی تیم لیگ‌برتری کیان نیشابور، سمانه چهکندی، فاطمه حسینی، فاطمه شریف به جمع تماشاگران این دیدار اضافه شدند. در نود دقیقه این دیدار هیچ گلی ردوبدل نشد و بعد از تساوی بدون گل، بازیکنان دو تیم سراغ ضربات پنالتی رفتند. دختران پرسپولیس در ضربات پنالتی بهتر عمل کردند و در نهایت بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به‌سود پرسپولیسی‌ها به پایان رسید و قهرمان شدند و در زمینی پر از گل، جام قهرمانی را بالای سر بردند. سایپا مهدفوتبال نیز به نایب‌قهرمانی اولین جام باشگاهی فوتبال بانوان مشهد رسید.

مسئله چمن

برگزاری این رقابت‌ها ارزش بسیاری داشت، یک گام بزرگ و مهم برای رشد فوتبال بانوان این شهر بود که می‌تواند لیگ رسمی و حرفه‌ای استانی را در پی داشته باشد. استعداد‌های زیادی شناخته شدند. تصمیمات بزرگی بعد از این تورنمنت کوچک گرفته شد که می‌توان اثرات آن را در سال‌های بعد دید. برگزاری این رویداد باعث شد تا کم‌وکاستی‌های موجود شناخته شود، یکی از مهم‌ترین موضوعات زمین چمن بود. اگر کسی تخصص فوتبالی هم نداشته باشد، می‌داند زمین فعلی بوستان ملت با استاندارد‌ها و کیفیت متوسط فاصله دارد. زمین چمن نداشت، بلکه پر از علف‌های هرز و گل‌های شبدر و قاصدک بود که می‌تواند از نظر ارتفاع مشکلات زیادی برای دویدن فوتبالیست‌ها ایجاد کند. بازیکنان و حتی تماشاگران به‌زحمت خط‌های زمین را تشخیص می‌دادند.

ناهمواری‌های زمین ریسک آسیب را بسیار زیاد می‌کرد، اما خوشبختانه در این دوره بازیکنان آسیب جدی ندیدند. باتوجه‌به اینکه زمین چمن بوستان ملت بهترین گزینه برای تمرینات فوتبال بانوان شهر است، فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر که برای اختتامیه مسابقات حاضر شده بود، قول مساعد داد تا ترمیم و تعمیر این زمین را پیگیری کند تا دختران شهر مشهد بتوانند از این ظرفیت خوب استفاده کنند. خبری که برای تیم‌های حاضر در این مسابقات بسیار خوش و خوش‌حال‌کننده بود.

نگاهی به آمار ۵ روز رقابت

در اولین دوره جام باشگاهی فوتبال بانوان هیچ مبلغ ورودی از سوی هیئت فوتبال مشهد از تیم‌های شرکت‌کننده گرفته نشد. در این دوره شش تیم شرکت‌کننده در دو گروه سه‌تیمی دسته‌بندی شدند. در گروه اول مسابقات رضوان ب، پرسپولیس الف و صبا جای گرفتند و در گروه دوم نیز پرسپولیس ب، سایپا مهد فوتبال و رضوان الف هم‌گروهی شدند. مسابقات از یکشنبه ۲۲ خرداد آغاز شد و در نهایت یکشنبه ۲۹ خرداد به پایان رسید. دور مقدماتی سه روز به‌طول انجامید و سپس بازی‌ها به‌صورت ضربدری برگزار شد تا فینالیست‌ها مشخص شوند. در پایان دور مقدماتی در گروه اول، پرسپولیس الف ۱۴ بر ۰ صبا را شکست داد.

در بازی دیگر پرسپولیس ۵ بر ۲ رضوان ب را از پیش‌رو برداشت و رضوان ب نیز ۱۶ بر ۰ مقابل صبا به پیروزی رسید. در گروه دوم نیز سایپا ۱۳ بر ۰ پرسپولیس ب را شکست داد. رضوان الف ۶ بر ۰ مقابل پرسپولیس ب به پیروزی رسید و سایپا در بازی دوم خود ۷ بر ۰ رضوان الف را شکست داد. در بازی‌های ضربدری پرسپولیس الف ۵ بر ۱ رضوان الف را شکست داد و سایپا یز ۱ بر ۰ مقابل رضوان ب به پیروزی رسید تا درنهایت سایپا مهد فوتبال و پرسپولیس الف راهی فینال شوند. دو تیم باشگاهی رضوان نیز برای مشخص‌شدن تیم سوم مسابقات راهی بازی رده‌بندی شدند.

در پایان این رقابت‌ها پرسپولیس الف با ۳۸ گل در صدر بیشترین گل زده مسابقات قرار گرفت. سایپا ۲۳ گل به ثمر رساند و رضوان ب ۲۱ گل زده را برای خود ثبت کرد. تیم صبا نیز با چهل گل خورده در دو بازی آمار بیشترین گل خورده را به خود اختصاص داد.

قهرمانی بدون تجربه چمنی

سمانه بلوکی، سرمربی تیم پرسپولیس الف مشهد که به قهرمانی رسید، درباره این تجربه اظهار کرد: اولین تجربه ما در فوتبال بود، فقط دوسال پیش در مینی‌فوتبال دختران شرکت کردیم که سوم شدیم، زیرا تمرکز ما در این سال‌ها روی فوتسال و بازی در سالن بود. شاید جالب باشد که دختران تیم ما برای اولین‌بار روی چمن بازی کردند و پیش از این زمین چمن را تجربه نکرده بودند.

هیچ تمرین چمنی نداشتیم و فقط دو روز قبل از شروع این تورنمنت روی چمن تمریناتی انجام دادیم تا بچه‌ها با پست‌های تیم فوتبال آشنا شوند. پیش از این بسیار علاقه‌مند بودیم که فوتبال بانوان را در باشگاه آغاز کنیم، اما در شهر زمین برای بانوان نبود و فقط چند زمین کوچک در ابعاد سالنی برای تمرین وجود داشت. او ادامه داد: درباره استفاده از سهمیه دو بازیکن لیگ کشوری، در ترکیب ما دو بازیکن باشگاه پرسپولیس که فصل گذشته برای تیم کیان نیشابور در لیگ‌برتر فوتبال بازی کردند، حضور داشتند.

سایپا و رضوان نیز در ترکیب خود از بازیکنان لیگی و ملی‌پوش نیز استفاده کردند و حریفان خوب و قدرتمندی بودند. سرمربی باشگاه پرسپولیس مشهد خاطرنشان کرد: بازیکنان ما همگی کمتر از هجده سال بودند. یکی از تیم‌های ما با عنوان تیم پرسپولیس ب با حضور بازیکنانی که فقط شش ماه بود فوتسال را آغاز کرده بودند، راهی مسابقات شد. خدا را شکر بچه‌های پرسپولیس الف با اعتمادبه‌نفس زیاد و انگیزه خوب توانستند مقابل تیم‌های قدرتمند بازی کنند و به قهرمانی برسند.

او ادامه داد: بعد از این مسابقات متوجه شدم تعدادی از بازیکنان در فوتبال و روی چمن بسیار بهتر هستند و انگیزه پیدا کردیم تا تمرینات فوتبال بانوان را نیز به‌صورت جدی آغاز کنیم. امیدواریم در ادامه، مسابقات لیگ استان نیز به‌صورت حرفه‌ای برگزار شود. بلوکی گفت: در مشهد اگر بحث اسپانسر و حامی مالی حل شود، قطعا تیم‌های قهرمان زیادی در کشور خواهیم داشت. بازیکنان بسیار خوبی تابه‌حال از پرسپولیس به لیگ‌های کشوری معرفی کرده‌ایم. حتی تیم اسفراین با پنج فوتسالیست ما توانست به لیگ‌برتر صعود کند و اگر همین حامی مالی را در مشهد داشتیم، ما نیز در مشهد می‌توانستیم لیگ‌برتری شویم.

چشم‌انداز فوتبال بانوان در مشهد

با وجود اینکه مشهد در پانزده سال گذشته بازیکنان و ملی‌پوشان زیادی را در فوتبال و فوتسال به کشور معرفی کرده است، فوتبال بانوان در شهر مشهد فقط چند سال است که آغاز شده و تمرینات فوتبال دختران در این شهر برگزار می‌شود؛ دو سال پیش برای نخستین‌بار تورنمنت مینی‌فوتبال باشگاهی دختران در مشهد برگزار شد، سال گذشته اولین‌بار نماینده‌ای از خراسان‌رضوی راهی لیگ‌برتر کشور شد و در این مدت دختران مشهدی بسیاری راهی لیگ‌برتر و تیم‌های ملی شدند. هیئت فوتبال مشهد نیز در جدیدترین اتفاق، با همکاری تربیت‌بدنی شهرداری مشهد برای اولین‌بار جام فوتبال باشگاهی بانوان مشهد در رده سنی آزاد را برنامه‌ریزی کرد. این رقابت‌ها می‌تواند پیش‌درآمد مسابقات باشگاهی استانی باشد که دو تیم برتر می‌توانند به‌عنوان نماینده مشهد در این مسابقات حاضر شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->